Integritetspolicy

ALLMÄNT

Loihe Oy erbjuder den bästa, hållbara kvaliteten inom affärsgåvor och företagstextilindustrin med modern standard. För att uppnå detta samlar vi in ​​och behandlar noggrant definierade personuppgifter relaterade till våra kunder, leverantörer, personal, ekonomiadministration, publicitet och marknadsföring.

Vi vägleds av våra standarder för hållbarhet i hanteringen av personuppgifter. Vi säkerställer att personuppgifterna i vår besittning behandlas säkert och lagligt och att de registrerades rättigheter uppfylls.

Denna integritetspolicy förklarar i detalj vad detta innebär i praktiken. Kontakta oss om du behöver mer information.

FÖRETAGS- OCH KONTAKTINFORMATION

Loihe Oy (momsnummer FI27720809)
Teollisuustie 1
90830 Haukipudas
Finland
tietosuoja@loihe.fi
tel: +35810 419 6500

SYFTEN OCH RÄTTSLIG GRUND FÖR BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar dina personuppgifter endast enligt följande principer som anges i lagstiftningen.

  • Om du är avtalspartner till vårt företag, såsom kund eller leverantör, baseras rätten att behandla personuppgifter på vårt avtalsförhållande. Insamlingen av data är begränsad till information som är relevant för fullbordandet av vårt avtal.
  • Vi kan även behandla dina personuppgifter om du har gett ett uttryckligt samtycke till ett specifikt ändamål, till exempel att ta emot ett nyhetsbrev. I detta fall kommer dina personuppgifter inte att användas för andra ändamål.
  • I vissa fall är hanteringen av personuppgifter baserad på den registeransvariges legitima intressen, det vill säga vårt företag. Vi behandlar till exempel våra anställdas personuppgifter relaterade till deras anställningsförhållanden. Vi behandlar även data relaterade till kundrelationer utifrån detta. Vi behöver till exempel behandla din adressinformation när vi levererar din beställning.
  • Vårt företag har även normala rättsliga skyldigheter relaterade till beskattning, bokföring etc. I dessa fall är grunden för personuppgiftshantering laglig skyldighet.

GRUPPER AV REGISTRERADE PERSONER OCH INSAMLADE DATA

Vårt behov av att samla in dina uppgifter beror på din relation till vårt företag. Om du är anställd behöver vi samla in mer information än när du till exempel är kund.

  • Vår personal

Namn, kontaktuppgifter och annan information som behövs för anställningsförhållandet

  • Våra leverantörer och kunder

Namn och kontaktuppgifter

  • Marknadsföring och publicitet

Namn och e-postadress

COOKIES

En cookie är en fil från en webbplats som placeras på användarens dator eller annan enhet av användarens webbläsare. Våra företagswebbplatser använder cookies för att spåra besöksstatistik och för att rikta marknadsföringskommunikation till våra webbplatsbesökare.

BEHANDLARE AV PERSONUPPGIFTER

I vissa fall behandlas dina personuppgifter av företag som erbjuder oss tjänster, alltid enligt vårt uppdrag. Vi väljer dessa företag noggrant och tecknar databehandlingsavtal med dem enligt dataskyddsförordningen. I dessa fall är vi som personuppgiftsansvarig också ansvariga för dina uppgifter. Vi använder andra företags tjänster till exempel inom ekonomiadministration, affärssystem, leveranser och marknadsföring.

Dina personuppgifter överförs inte regelbundet utanför EU eller Europeiska ekonomiska samarbetsområdet.

KVARHÅLLING AV PERSONUPPGIFTER

Vi följer principen om dataminimering när det gäller lagring av personuppgifter. Dina uppgifter kommer att tas bort när det inte längre finns en rättslig grund eller ett verkligt behov av uppgifterna.

Lagring av personuppgifter relaterade till vårt företags egen verksamhet regleras av flera lagar, såsom bokföringslagen, arbetstidslagen och anställningsavtalslagen. I dessa fall är lagringstiden för personuppgifter vanligtvis 10 år.

Lagringstiden för andra personuppgifter i vår besittning, såsom kundinformation, bestäms av syftet med användningen av uppgifterna.

REGISTRERADE PERSONERS RÄTTIGHETER

Du har rätt att få tillgång till dina egna personuppgifter. I praktiken betyder det till exempel följande:

  • Rätt till insyn – du kan kontrollera vilka uppgifter om dig som har registrerats
  • Rätt till rättelse – du kan kräva rättelse av eventuella felaktiga uppgifter
  • Rätt till radering – du kan kräva att din data raderas
  • Rätt till begränsning av behandlingen – du kan bestämma hur dina uppgifter ska användas och inte används
  • Rätt att invända – du kan kräva att dina uppgifter inte behandlas alls
  • Rätt till dataportabilitet – du kan begära att få överföra de personuppgifter du har lämnat till en annan personuppgiftsansvarig
  • Om du har gett ditt samtycke till att använda dina personuppgifter för ett specifikt ändamål kan du också återkalla ditt samtycke.
  • Dessutom har du rätt att göra ett klagomål om behandlingen av dina personuppgifter till en tillsynsmyndighet.

Du kan göra en begäran om att få tillgång till dina personuppgifter i vårt register. Vi ger endast ut information till personer som har gjort en stark elektronisk identifiering.

KÄLLOR TILL PERSONUPPGIFTER

Vi tar emot personuppgifter från våra kunder och personer som är intresserade av våra produkter. Dessutom är vi personuppgiftsansvarig för våra anställdas personuppgifter, baserat på anställningsavtal. I marknadskommunikation använder vi även riktade marknadsföringsregister som tillhandahålls av våra partners.

ANVÄNDNING AV PERSONUPPGIFTER FÖR AUTOMATISKT BESLUTSFATTANDE, INKLUSIVE PROFILERING

Vi kommer inte att använda dina personuppgifter för automatiskt beslutsfattande eller profilering.