Leveransvillkor

Produkterna levereras som ett postpaket. Konsumentbeställningar skickas till närmaste möjliga utlämningsställe baserat på angiven leveransadress. Paket för registrerade företagskunder levereras till angiven leveransadress. Leveranstiden är ca 2 veckor. Vi ansvarar inte för leveransförseningar orsakade av tredje part.

Betalningsvillkor

Vår öppna webbutik använder betalningssystemet Klarna Checkout.

De betalningsalternativ som Klarna erbjuder konsumenter är:
• faktura
• avbetalning (Klarna-konto)
• kortbetalning
• internetbankbetalning
• MobilePay.

Om du vill veta mer om betalningsalternativen, se den aktuella informationen här: https://www.klarna.com/se/

Registrerade företagsanvändare betalar mot faktura.

Leveranskostnader och priser

Portokostnader på 15 euro i Finland eller 20 euro i Sverige läggs till det totala beloppet för beställningen. Priserna på den öppna nätbutiken inkluderar moms på 24% i Finland eller 25% i Sverige. För registrerade företagsanvändare visas priserna utan mervärdesskatt (moms 0%).

Avhämtning från Loihe’s lager i Kokkola är gratis (Yrittäjäntie 6, 67100 KOKKOLA, FINLAND).

Retur- och bytespolicy

Oanvända produkter har 14 dagars bytes- och returrätt. Ångerrätten börjar gälla från den dag kunden tagit emot varan. Produkter som ska bytas eller returneras måste vara i nyskick. Kunden ansvarar själv för returporto. I frågor om byte och retur ber vi konsumentkunder att kontakta vår kundtjänst på myynti@loihe.fi. Skicka inte produkterna förrän du har kontaktat vår kundtjänst och fått anvisningar.

Registrerade företagskunder: kontakta information@lannen.com för bytes- och returärenden.

Klagomål och kundservice

Vid problem relaterade till webbutik eller produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post eller genom att ringa:

myynti@loihe.fi
Tel. +358 10 419 6500

För att reklamera en produkt observera att:
• Felet ska rapporteras inom rimlig tid efter att du upptäckt felet.
• Reklamationsrätten innebär att du som kund kan göra en reklamation på fel eller brister i din beställning.
• Detta gäller inte situationer där fel eller defekter i produkten har uppstått på grund av felaktig användning eller tvätt.
• Vi ersätter alla kostnader som uppstår för att returnera produkten om de är rimliga och om skälen för returen är motiverade.
• Skicka inte produkter innan du har kontaktat vår kundtjänst och fått anvisningar. Vi ansvarar inte för de kostnader som kan uppstå vid returen, om returen har skett i strid med givna instruktioner.

Integritet och dataskydd

Webbutikens administratör ansvarar för korrekt behandling av personuppgifter. Under inga omständigheter kommer personuppgifter att lämnas ut eller säljas till tredje part, såvida det inte är en juridisk fråga.

Du har rätt att kontrollera dina personuppgifter genom att kontakta kundtjänst. Vi följer den finska personuppgiftslagen. Du kan läsa vår integritetspolicy här.

Webbutikens administratör

Loihe Oy
FO-nummer 2772080-9

Yrittäjäntie 6
67100 Kokkola
Finland

Telefon: +358 10 419 6500

Öppettider Mån-Fre 8:00-16:00 (GMT +2)

Kundservice myynti@loihe.fi